Uppstart läsåret 24/25

Hej alla föräldrar

Välkomna till läsåret 2024/2025

Nu startar vi i gång ett nytt läsår. Vi hoppas att ni alla haft en fin sommar.  Vi har längtat efter att få träffa alla elever igen och ser framemot detta läsår.

Första dagen kommer eleverna att få med sig hem ett personblad som vi vill att ni fyller i och lämnar tillbaka till oss så fort som möjligt, men absolut senast måndag den 26/8.

Skolan startar tisdagen den 20/8 kl.08:00 och slutar:

Åk F-1 kl. 13:20

Åk 2-3 kl. 13:25

Åk 4-6 kl. 14.00

Eleverna samlas i sina ”nya” klassrum.

Åk f-1 i före detta 2-3:ans klassrum

Åk 2-3 i före detta f-klassrummet

Åk 4 i ”lilla” klassrummet bredvid före detta 2-3 an.

Åk 5-6 i ”stora” klassrummet vid matsalen.

Första vecka är det ingen idrott då vi i stället kommer att fokusera på samarbetsövningar och värdegrundsarbete.

Nytt för i år är att Nathanael kommer ha musikundervisning med eleverna redan från åk 2 i musiksalen. F-1 kommer att ha undervisning av Ella inne på Montessoriskolan. Nytt ämne för åk 2 i år är slöjd.

Även i idrottsundervisningen sker det förändringar. Som det ser ut nu så är det respektive mentor som håller i undervisningen.

Redan på fredagen den 23/8 kommer hela Montessoriskolan (F-6) att gå på utflykt. Eleverna får gärna ta med sig en liten fika och tänk på kläder efter väder.

Tänk på att ta med inneskor, hälsosam ”mellis” (frukt/grönsak ej nötter eller socker). Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om ni har några funderingar eller frågor.

Med vänliga hälsningar

All personal på Montessoriskolan.

Hej alla föräldrar

Välkomna till läsåret 2024/2025

Skolan startar tisdagen den 20/8 kl.08:00 och slutar:

Åk F-1 kl. 13:20

Åk 2-3 kl. 13:25

Åk 4-6 kl. 14.00

Eleverna samlas i sina ”nya” klassrum.

Åk f-1 i före detta 2-3:ans klassrum

Åk 2-3 i före detta f-klassrummet

Åk 4 i ”lilla” klassrummet bredvid före detta 2-3 an.

Åk 5-6 i ”stora” klassrummet vid matsalen.

Med vänliga hälsningar

All personal på Montessoriskolan.

Det här inlägget postades i Info för alla. Bokmärk permalänken.