åk 5-6 Allmän info

Hej
Vill först säga hur kul det är att se alla goa elever tillbaka i klassrummet. Det är era barn som gör skolan. Vi som jobbar i 4-6 detta läsår är Lotta, med främst åk 4, jag Ann-Jeanette, med främst åk 5-6 och Alexandra som kommer att vara resurs i dessa två båda  grupper.

I går skickade jag hem personblad med alla elever. Vi vill gärna ha tillbaka dem senast tisdag 27/8, gäller även de som inte går på fritids.
I dag pratade vi om schemat för åk 5-6, det är inte helt klart och vissa justeringar kommer att göras. Denna veckan går vi efter de tider som står i Skola 24 . Från och med nästa vecka kommer eleverna att gå till kl 14.00 i princip varje dag. Jag kommer att ge eleverna ett schema att ta hem när allt är helt klart.

Det som man behöver tänka på som vårdnadshavare är att det är idrott på tisdagar och fredagar. På tisdagar kan de elever som går hem direkt, och inte till fritids, välja att duscha hemma istället för i omklädningsrummet. På fredagar har vi lektion efter idrotten så då behöver alla elever duscha i skolan.

6:orna börja läsa moderna språk, samtliga elever läser spanska. Dessa lektioner är på tisdagar och fredag.

Vill även passa på att påminna om utedagen på fredag. Vi kommer att vara i Klöxhultsskogen under hela förmiddagen, så kläder efter väder och bra skor att gå i.
En liten fika är också trevligt att ha med sig. (får ej innehålla nötter eller sesamfrön)

Har ni några frågor så här i början på terminen så hör av er.

// Ann-Jeanette

Ett svar på åk 5-6 Allmän info

1. Heidi Karlberg skriver:

Tack för tydlig info!