5-6 Info från föräldrarmötet

Insåg nu att jag missat att lägga ut information från föräldramötet som var förra veckan. Så här kommer den. 🙂

Det var allmän information från Socialtjänsten om hur de arbetar samt från Nattvandrarna och deras verksamhet.
Efter det samlades vi i 5-6s klassrum där vi gick igenom lite allmän information om olika rutiner m.m. Det var i grova drag följande:

Varje morgon inleder vi med tyst läsning i klassrummet förutom fredag då vi har matte och problemlösning istället.

Eleverna har engelska glosor i läxa måndag till måndag.

Vi jobbar med Veckans ord, tisdag till tisdag, men dessa tränar vi på i skolan på olika sätt.
Schemat är klart och alla elever har fått ut en kopia, så hoppas att de har visat denna hemma.
Under hösten kommer vi att jobba med Astrid Lindgrens böcker. Mio min Mio för åk 5, de har börjat idag, och bröderna Lejonhjärta för åk 6.

NO och SO-ämnena har vi även detta läsår delat upp i block. De läser fysik och samhällskunskap fram till höstlovet och där efter kemi och historia. Nästa termin läser eleverna teknik, biologi och religion, geografi.

Jag meddelade även de föräldrar som var här att jag från och med höstlovet och fram till slutet på januari kommer att vara tjänstledig för studier.

Det kom även upp lite frågor och diskuterades kring hur det är i gruppen med den minskade bemanningen som har blivit på skolan.

Undrar ni något mer så är det bara att höra av sig.

// Ann-Jeanette