Lego-Masters för 4-6 onsdagen 6 oktober 2021

I onsdags förväntades sig eleverna i 4-6 en helt vanlig dag med skolarbete. Vi tror att de blev något överraskade när de förstod att de under dagen skulle få vara med om Montessoriskolans första Lego Masters.

I höga rummet dukade vi upp med lego i mängd och eleverna delades in sex olika lag.

Lagen fick följande utmaningar att ta sig an under dagen.

Självklart fanns det lite saker som domarna tittade extra på:

Resultat efter utmaningen att bygga växter.

Resultat efter utmaningen att bygga broar.

Resultatet av utmaningen att bygga ett fordon som bidrar till hållbar utveckling.

Och resultatet av den sista utmaningen när allt skulle vävas ihop till en helhet.

Domarna hade en tuff uppgift som ni kan förstå. Det var otroligt jämnt mellan ettan och tvåan och det som till sist avgjorde var det vinnande lagets förmåga att samarbeta och planera under hela tävlingen.

Grattis till vinnarna!

Efter att 4-5 slutat hade 6:orna ytterligare en lektion kvar och då passade vi på att ha en visning för de yngre eleverna som var väldigt nyfikna på vad vi hållit på med.