åk 6 Veckans ord v. 11

Veckans ord v. 11 åk 5

Äntligen semester

Jag sitter på vår balkong och ser pappa simma i en bassäng. Han stänker på de andra.
Mamma var ute och cyklade igår. Hon sa att hon fick punktering men det var lögn.
Tänk vad skönt att vara ledig. Man kan göra bara ingenting, läsa tidningen och slappa hela dagen lång. Jag är yngst på resan så jag tar det mest lugnt.

Äntligen, balkong, simma, bassäng, stänker, cyklade, punktering, lögn, skönt, ingenting, tidningen, lång, yngst, lugnt.

Det här inlägget postades i år 6. Bokmärk permalänken.

2 svar på åk 6 Veckans ord v. 11

1. Unknown skriver:

Hej, är det möjligt att publicera veckans ord innan helgen? På detta viset har vi tid att gå genom det innan sckolveckan.
    Stor tack för det.

• almhultsmontessoriskola skriver:

Givetvis är det målet men ibland funkar det inte av olika anledningar.
      Eleverna får ju alltid hem sina Veckans ord i pappersform senast torsdag(gäller åk 5 och 6) eller fredag (gäller åk 4). Så påminn ditt barn om att ta hem dem från skolan. I de flesta fall skriver vi barnets namn på lappen så att de inte ska slarva bort dem och ber dem att stoppa dem direkt i sina väskor.
      5-6 har Veckans ord till onsdagar och 4orna till fredagar.