Fritidsbrev v.32

Hej!

Äntligen är vi här igen. Vi önskar alla välkomna till en ny termin. Efter en sommar med mycket sol och värme hoppas vi att ni har haft möjlighet att njuta och ladda batterierna.

Vi kommer att starta upp som vi slutade förra terminen, där ni föräldrar visar er i dörren när ni kommer för att lämna och hämta. Skicka gärna ett sms innan hämtning så kan vi hjälpa till med att förbereda ert/era barn. Behöver ni ändra vistelsetiden samma dag så ska ni ändra det i appen OCH skicka ett sms. Annars gäller samma regler som tidigare, det är era arbetstider som styr vistelsetiden, arbetstiden plus tiden för upphämtning. Är ert barn sjuk/frånvarande anmäler ni det i appen samt göra en sjukanmälan till skolan. Vi kommer att ta emot era/ert barn utomhus mellan kl. 7.30 och 7.45 övrig tid finns personal inne. Skolan börjar kl. 8.00 alla dagar.

Lite hålltider:

Frukost serveras kl. 7.30. Det betyder att om man ska äta frukost måste man vara på plats senast 7.30.

Lunch: 10.45

Mellanmål: 14.00

Öppning (6.30) & Stängning sker på Växthuset (Avdelningen som vetter mot Montessori förskola).

På Monte öppnar vi kl. 7.15 & stänger kl. 17.00. Efter 17.00 lämnar vi över barnen till Växthuset. Det kan var bra för er att veta att vi inte kommer att stanna och vänta in om man är försenad, då alla avdelningar slås samman kl. 17 för överlämning av barn och byte av personal.

Alla barn behöver ha inneskor på skola/fritids. Det finns utrymme på barnens platser för extrakläder., glöm inte att namna kläder och skor. Om ni saknar några kläder så kommer det att finnas en upphittarlåda innanför dörren. Vi är ute mycket på fritids så tänk på att det behöver finnas kläder för alla väder.

Vi serverar inte någon frukt på skolan/fritids utan det är något som ni får skicka med ert/era barn. Tänk på att om ert barn har lång dag kan det vara bra att skicka med frukt både till för- och eftermiddag.

Precis som skolan så har fritids stängningsdagar. Inplanerade dagar är måndagen den 10/1 & Onsdagen den 25/5.

Ni når oss på: 070–5091085

På fritids arbetar:

Anny

Albin

Lotta

Rosa

Melker

Helena

Annie & Wictor (stöttar upp några dagar i veckan).

Ha en fortsatt bra dag önskar vi på fritids.

Det här inlägget postades i Fritidsverksamheten. Bokmärk permalänken.