Språkval inför åk 6

Hej vårdnadshavare till barn som går i årskurs 5!

Det är nu dags att välja språkval inför åk 6. Ni väljer genom att fylla i en av de bifogade blanketterna (finns på svenska, engelska och arabiska).

Blanketten ska vara inlämnad till ert barns nuvarande klasslärare senast fredagen den 11 mars. Ert barn har fått hem en lapp 2/3.

Här kommer en länk till en kort film (6,5 minut) om språkval som våra språklärare på Linnéskolan har spelat in.

Filmen har visats för ert barn i skolan men det är bra om ni kan titta på den tillsammans innan språkvalet lämnas in.

I filmen har det smugit in fel information om hur ofta språk läses. Rätt information ska vara att eleverna kommer att läsa språk två gånger per vecka.

Istället för spanska, tyska eller franska kan ert barn välja förstärkt svenska/engelska, men det är för elever som inte når målen i svenska och/eller engelska, så väljer ni detta ber vi er att även kryssa i ett av språken franska, spanska eller tyska.

I de bifogade filerna finns språkvalsblanketter på svenska, engelska och arabiska.

svenska

engelska